Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) în parteneriat cu USH Pro Business a organizat evenimentul online „Atragerea de capital prin bursă şi drumul către reuşită”. Principalele concluzii ale experţilor din piaţă prezenţi la eveniment au fost că volatilitatea din piaţa de capital a adus investitori noi la Bursă, însă pentru a creşte numărul de investitori din piaţă este esenţial să sprijinim cât mai multe companii să se dezvolte pentru a deveni atractive. Este vital ca companiile să diversifice sursele de finanţare şi să îşi stabilească o strategie clară care să le permită atingerea obiectivelor. Avem nevoie să educăm şi să creştem numărul de antreprenori pentru a dezvolta întreg ecosistemul, conform unui comunicat trimis redacţiei.

Adrian Tănase, Director General, Bursa de Valori Bucureşti:

„Este foarte important să avem un dialog cu companiile şi să le familiarizăm cu mecanismele pieţei de capital pentru ca antreprenorii să înţeleagă pe deplin avantajele acesteia. Am văzut din ce în ce mai multe companii mici şi mijlocii care accesează piaţa de capital şi sper ca acest trend să continue. Prioritatea numărul unu a Bursei de Valori Bucureşti este dezvoltarea comunităţii locale de investitori astfel încât să avem o participare mult mai mare a populaţiei din România la piaţa de capital.”

Daniela Secară, Director General, BT Capital Partners:

„Anul 2020 a fost unul diferit şi special. Ne-a ajutat foarte mult volatilitatea din piaţă, care a adus investitori noi, în ciuda momentelor de scădere ale bursei . Am remarcat un interes şi din partea investitorilor de retail care au intrat în piaţa de capital în număr mai mare. Ne aşteptăm ca în 2021 volatilitatea să continue în piaţă. Pentru companii este important să înceapă să facă un prim pas pentru a înţelege oportunităţile din piaţa de capital.”

Mihaela Stoica, Director General, Intercapital Invest:

„Soluţia finanţării prin intermediul pieţei de capital trebuie să fie efectul unei întrebări pe care ne-o punem atunci când stabilim strategia de finanţare pentru companie. Un business în creştere este mereu în căutare de capital care poate fi atras fie din surse proprii, fie prin credit bancar sau prin intermediul pieţei de capital. Structura finanţării unei companii influenţează în mod direct performanţele sale economice şi financiare, iar diversificarea surselor de finanţare devine obligatorie atunci când compania încearcă să îşi dezvolte afacerile.”

Matei Dumitrescu, Vicepreşedinte TechAngels & Partener Roca X

„Visul multora dintre start-up-uri este să se listeze la bursă. Este finalul încununat de glorie al unei strategii de business pe care o încep alături de noi, de mentori, de business angels, şi un foarte bun „exit” pe care îl urmărim ca toţi cei din lumea investiţiilor. Până să ajungem acolo, trebuie să începem prin educaţie, să creăm acceleratoare de afaceri, dar şi să educăm viitorii antreprenori încă din şcoală.

Start-up-urile au nevoie de cineva alături, de un mentor, care să îi ajute să treacă peste criză, să le valideze strategia şi să îi asiste cu obţinerea finanţării. Traseul unui start-up trebuie să urmeze mai multe runde de investiţie şi la fiecare etapă, start-up-ul trebuie să mai facă câte un pas pentru a demonstra că poate livra conform strategiei pe care şi-a asumat-o. Piaţa din România prezintă perspective foarte bune pentru că avem start-up-uri fondate de creiere foarte bine pregătite şi avem un potenţial foarte bun în IT.”

Daniela Şerban, Preşedinte şi Co-fondator ARIR:

„Susţinem dezvoltarea pieţei de capital şi cred că extinderea comunităţii companiilor listate la bursă este esenţială pentru a îndeplini acest obiectiv. Companiile au nevoie să îşi diversifice sursele de finanţare şi oportunităţile pe care piaţa de capital le oferă sunt foarte mari. Avem companii cu potenţial în România, companii antreprenoriale care pot ajunge globale dacă au acces la surse de finanţare. Ele vor fi motorul care poate sprijini revenirea economiei.”

Dr. Costin Lianu, Director General USH Pro Business:

„Suntem preocupaţi de modul în care firmele româneşti se finanţează, iar prin acest eveniment ne-am propus să aducem mai aproape piaţa de capital, avantajele şi oportunităţile pe care le aduce spre înţelegerea antreprenorilor. Am remarcat o reţinere a IMM-urilor în accesarea de fonduri de pe piaţa de capital şi în acceptarea riscurilor şi rigorilor pe care aceasta le impune, iar pentru a sparge acest zid este nevoie de o mai bună comunicare. Suntem preocupaţi de modul în care se pot finanţa companiile mici şi mijlocii şi totodată de digitalizarea companiilor româneşti. Asistăm la un fenomen îngrijorător de scădere a numărului de IMM-uri în Romania şi este nevoie de comunicare, de discuţii, de implicare şi de politici publice totodată pentru a creşte numărul de antreprenori.

(Sursa: Bursa.ro)